De Abeos groep realiseert omzetgroei van ruim 9 procent

De Abeos groep heeft opnieuw een sterk jaar achter de rug. In 2018 zijn de bedrijfsprestaties op meerdere fronten verder verbeterd. De omzet groeide het afgelopen jaar met 9,2 procent tot ruim 118,1 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam daarbij uit op ruim 2,5 miljoen euro. De sterke groei is het gevolg van de aangescherpte focusstrategie van 2018.

Door in te zetten op groei, innovatie, digitalisering en het ‘kennen’ van zowel klanten als medewerkers is Abeos in staat om de marktpositie verstevigen en verder uitbouwen. "Dit maakt het voor ons mogelijk om de winstgevendheid en professionaliteit van Abeos verder te verbeteren. Zo blijven we investeren in de toekomst en creëren we toegevoegde waarde voor onze klanten,” aldus een tevreden bestuursvoorzitter Martin Engbers.

Acquisitie

De door Abeos ingezette focusstrategie heeft begin 2018 geresulteerd in de overname van FlexVet B.V. uit Haaksbergen. FlexVet is gespecialiseerd in de Werving  & Selectie, Detachering van dierenartsen, para-veterinairen en overig veterinair personeel voor dierenartspraktijken, farmacie, onderwijs en de overheidsinstanties. Door deze overname heeft Abeos haar positie in de veterinaire flexibele markt verder versterkt.

Rebranding

2018 stond verder in het teken van een integrale rebranding van de coöperatie onder de nieuwe naam Abeos. Groei in diversiteit (Agri & Food, Groen, Logistiek en Industrie, Veterinair, GWW, Lifescience, Techniek) en groei in geografisch opzicht heeft tot dit besluit gevoerd. De naam AB Oost dekte niet meer de lading. Hiermee is een solide basis gelegd voor de ambities van de Abeos groep. 

Innovatie

2018 was ook het jaar waarin Abeos de MatchAB (een App voor arbeidsbemiddeling) in de markt lanceerde. Door slim gebruik te maken van technologie, internet en mobiele applicaties kunnen werkgevers en medewerkers op ieder willekeurig moment, zonder tussenkomst van derden, elkaar van dienst zijn. Van match tot contract tot loon en factuur, alles verloopt geheel automatisch op het online platform. “De introductie van de MatchAB past in onze strategie, we omarmen graag innovaties om onze dienstverlening te verbeteren, werken met vakkrachten in combinatie met de kracht van ICT om zo het menselijke verschil te maken”, aldus Engbers.