Abeos heeft een gedragscode die onze werknemers en opdrachtgevers aanspoort om professioneel en fatsoenlijk te handelen. Toch een klacht of probleem? Dan is ons uitgangspunt dat er zoveel mogelijk in onderling overleg naar een bevredigende oplossing wordt gezocht.
Lukt het niet om de situatie op te lossen? Dan zijn er de volgende mogelijkheden:
Melden klacht
Klachten komen terecht bij centrale mailbox van Abeos. Op dit centrale meldpunt worden klachten schriftelijk of mondeling behandeld.
Melden (vermoeden van) Fraude
Heb jij het (vermoeden) dat er sprake is van een frauduleuze handeling, d.w.z. opzettelijk bedrog, ongeoorloofde afspraken met derde partijen, misbruik van vertrouwelijke informatie of andere activa ten nadele van Abeos, van een derde partij of een andere om belanghebbende om persoonlijk voordeel te halen of oneerlijke of onwettige voordelen te verkrijgen? Dan kun je dat kenbaar maken via dit formulier. De Integriteitscoördinator zal jouw melding registreren en de eerste beoordeling doen. Volgens wettelijke richtlijnen wordt jouw melding zorgvuldig behandeld. Indien nodig word jij beschermd als melder.
Melden vermoeden van een misstand
De regeling omgaan met melden vermoeden misstand is onze Klokkenluidersregeling en biedt de mogelijkheid aan medewerkers, flexwerkers, opdrachtgevers en anderen om melding te maken van illegale praktijken of ernstige misstanden bij/door (een medewerker van) Abeos. Met ernstige misstanden wordt bedoeld: discriminatie, seksuele of andere intimidatie, fraude, diefstal, corruptie, omkoping, kartelvorming, misbruik van Abeos-bezittingen voor persoonlijke doeleinden, misbruik van alcohol of drugs etc. De procedure voor het melden van deze misstanden is bedoeld als laatste mogelijkheid.
Anonieme meldingen kunnen we niet in behandeling nemen.